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  • Bonjour à tous, je viens de voir le patch de traduction Net a mis, et j'ai pris les villes Fr pour les mettre dans le 1er patch (tout fonctionnes en 1.166) si ça peut servir à quelqu'un
    https://1fichier.com/?keavcp4tua

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    • Salut bande de preux chevaliers,

      saurez vous assez aimable pour aider un jeune paladin, en devenir, à installer la traduction?
      J'ai bien DL les 2 premiers liens et quand je veux mettre une traduction trouvé dans une des pages précédentes, je n'ai pas le dossier linguage dans AD 1257.
      Le jeux marche mais c'est du franglais qui tend beaucoup sur l'anglais et je rame pas mal

      Merci de votre aide

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      • Sujet mis à jour.

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        • ALG Y aurait-il une traduction francaise stp ???

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          • Non, pas pour la dernière version à ce que je sache.

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            • Nouvelle version depuis le 21 avril 2019 (+hotfix du 11 mai) :

              1257 AD Enhanced Edition v 2.8 :
              https://forums.taleworlds.com/index.php?topic=379851

              Télécharger ici (Prendre la v2.1 + patch v2.8) :
              https://www.nexusmods.com/mbwarband/...ab=description
              + Hotfix pour la v2.8 :
              https://forums.taleworlds.com/index....tml#msg9109534


              Par contre, j'ai cherché partout via goole, je n'ai pas trouvé la traduction française...

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              • Bonjour !

                Nous sommes actuellement en V3.3 sur anno domini, ayant cherché un peu partout je voulais savoir si quelqu'un aurait trouvé une traduction Française de la V3.3 ou d'une version antérieure, la dernière traduction à ma connaissance est celle de la V1.13.

                Cordialement
                Dernière modification par Lasalle, 08-01-2021, 08h46.

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                • En v3.3 ? À ma connaissance la dernière version en date étant la 1.13. Tu aurais un lien à fournir pour le mod lui-même ?

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                  • 1257 AD Enhanced Edition v 2.1 :
                    https://www.moddb.com/mods/1257ad-en...ed-edition-v21

                    1257AD Enhanced Edition v3.3 (Patch):
                    https://www.moddb.com/mods/1257ad-en...tion-v33-patch

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                    • Merci ! Je vais essayer de trouver du temps pour mettre le sujet à jour et trouver une éventuelle traduction.

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                      • Sujet mis à jour la dernière version en date (Enhanced Edition v3.6 - 2021).

                        Vous pouvez télécharger le mod en tête de sujet et retrouver la liste des changements (en anglais) ici.

                        Je n'ai pas trouvé de traduction française pour l'instant.+

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                        • Cela fait bien loin quand je m'étais essayé à ce mod. Il était encore très incomplet à l'époque et presque toutes les villes avaient le même aspect, la carte du monde était très vide...etc
                          Les progrès de ce côté sont ils visibles ? Je n'ai plus M&B sur mon PC, mais le sujet de ce mod est tout simplement parfait pour un passionné d'histoire et de moyen-âge !

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                          • Je ne sais pas à quelle version tu jouais à l'époque, mais en tout cas les images de la carte du monde dans le premier message viennent de cette version Enhanced la plus récente. Du coup je n'ai pas spécialement l'impression qu'il y ait plus de villes et de villages. Je n'ai pas assez joué pour me faire une idée d'ensemble mais je crois qu'on a affaire à un mix entre de nouvelles scènes et des scènes de Native reskinées.

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                            • Sortie patch 3.6 : https://www.moddb.com/mods/1257ad-en...tion-v36-patch

                              Changements :
                              Spoiler:

                              1). Fixed a very critical bug that caused the game to freeze completely.
                              2). Color of neutral messages is now white instead of orange.
                              3). Chance that a lord created will have a numeral in its name decresed to 15% from 25%.
                              4). Lords (except Kings) get renown whey they are awarded a fief (100 for towns, 60 for castles and 30 for villages).
                              5). Fixed some mounted mercs and units have the ranged flag and thus being assigned to the archer division during sieges.
                              6). Fixed new recruitment submenu sending player back to towm menu instead of back to it after recruiting lances/mercs.
                              7). Removed a debug message.
                              8). Added upgrade paths to mamlukes (Junior Mamluk of the Amirs/Senior Mamluk of the Amir/etc), kipchaks and kwarezmians cavalry.
                              9). Certain units (e.q. crusader orders, mamluks, etc) are now only recruitable if the faction that owns the fief they are in has the same religion associated with them.
                              10). When a lord is chosen for execution the method used will depend on the executing lord's personality (good natured lords are much more likely to just behead them, while debauched lords burn on their best days).
                              11). Fixed kingdom parties remaining on the map even after their faction is defeated.
                              12). Fixed dead lords becoming marshalls or receiving fiefs.
                              13). Dead lords are now displayed in a separate section in the faction notes. Also dead lords only get removed from there when they are recycled when creating a random lord.
                              14). Fixed script errors that occurred when a king died and a new king was selected.
                              15). Fixed player being able to take or give troops to any garrison in a new game (requires a new game).

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                              • Sortie patch 3.7 : https://www.moddb.com/mods/1257ad-en...tion-v37-patch

                                Changements :
                                Spoiler:
                                1. v3.7
                                2. 1). Added missing fort scenes that caused a bug.
                                3. 2). Fixed a faction not launching crusades when the player was part of it. Now they will not happen in the player faction only if he`s the faction leader.
                                4. 3). A message will appear if a lord from the same faction as the player marries.
                                5. 4). Fixed dialogue being stuck when the player decided to kill a prisoner lord when he had 10 or more relations with the player. Now the option to kill the lord will not appear if the relations are 20 or more.
                                6. 5). If Berke Khan dies the Golden Horde religion is changed to Mongol Paganism.
                                7. 6). Fixed Ilkhanate having muslim religion instead of Mongol Paganism. (Requires a new game)
                                8. 7). Fixed companions not receiving certain equipment when promoted to lords by the player because their attributes/skills where too low.
                                9. 8). Fixed outpost captains not being removed when the outpost was upgraded to a fort.
                                10. 9). Fixed player being able to build a infinite amount of outposts. Now it's only 1 at a time.
                                11. 10). Fixed fort marketplace options. Merchants now are from the nearest town.
                                12. 11). Removed the manage fort option because the messenger post didn't do anything.
                                13. 12). Fixed fort guards being naked.
                                14. 13). Fixed player being replaced by companions in the main map when the player got body switched to them during a battle.
                                15. 14). Fixed several bugs that occurred in freelancer related to relations.
                                16. 15). Fixed issues that resulted from the player not being assigned to the faction when starting as king, prince or vassal.
                                17. 16). Fixed player being replaced by a companion if he made a change to a single companion in the auto loot presentation.
                                18. 17). Fixed agent_troop_get_banner_mesh errors.
                                19. 18). Fixed a old issue where most of the time lords would defect to only a few factions. Now they will defect to the nearest faction with the same religion as their previous faction. The old behavior will still happen if their original faction is completely destroyed due to the way that the game handles faction distances.
                                20. 19). Fixed Cuman lords getting roman numerals in their names.
                                21. 20). Fixed lords sometimes getting their names filled with titles when they defected.
                                22. 21). Envoy's charisma now counts as a positive modifier when calculating the chance that a kingdom will accept a diplomatic proposal.
                                23. 22). Fixed prison doors leading to the arena thus making it impossible to complete the prison break quest.
                                24. 23). Fixed Grandmaster armors texture bug (Finally!).

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